haYat eMpuNya bLog

Daisypath Friendship tickers

bAck@hOme


Thursday, July 7, 2011

Kisah pakwe, makwe dan encik polis


Sepasang pakwe-makwer tengah memandu di highway ayer keroh telah di tahan polis....

pakwer     : ada apa masalah encik ?
polis         : anda di dapati memandu melebihi 110km
pakwer     : mana ada encik,saya cuma pandu dalam   
                  100km jer...mungkin meter saya rosak  
                  kot..

makwer   : abang tak baik tipu polis tue...tadikan 
                  abang pandu lebih dari 150km...
polis        : saya juga akan saman encik kerkenaan 
                 lampu brek encik tidak berfungsi...
pakwer   : yeker lampu brek saya tak berfungsi? saya 
                tak perasaan encik...minta maaf,nanti saya 
                betulkan

makwer : abg..kan abg dah tahu berkenaan lampu tue 
               rosak 2 minggu lepas..saya sendiri beritahu 
               abg ..

polis      : saya juga akan saman encik sebab encik tak 
              pakai tali pinggang...
pakwer  : saya baru jer bukak encik....masa encik 
               tahan saya...
makwer : abg nie..kan abg tak pernah pakai tali 
              pinggang...tak baik tipu encik nie si pakwer 
              yang tak tahan dengan kerenah makwer dia 
              terus melenting.

pakwer : diam ler ko,semua ko beritahu polis...ko nak 
             aku kena saman apa??lurus banggang betul 
             ko...budusss,aku tepok paler ko kang...

polis    : cik,,selalu ker PAKWER marah cik macam 
            nie??
makwer : tak ler...dia jarang marah saya..kalau marah 
              pun masa dia ISAP GANJA jer...

story ni haku usha2 bla aq kebosanan...ttba da owg post kt ****** (sumber yg d prcyai)..haha bley thn
sbb 2 aq postkn kt sni...sja nk share2(aik mcm bhsa cina ~terima ksih~) hahahha smpat ag nuh

ckup la stkat ni utk post ni...aq da nk wt post bwu..cta sdey..nk bca..bca r..xmau xyh la
aq xpksa n aq xwjibkn pown..ikut ska hmpa la yer..tma ksih ~wasalam~

No comments:

Post a Comment

kEkreAtiFaN hAku